Efektywność osobista

Leniwe sztuczki geniuszy #2 – Priorytety

nawyki, efektywność osobista, rozwój osobisty, geniusz, przezzycienaskroty, przez życie na skróty, blog
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Priorytety!

Rób tylko to co najważniejsze każdego dnia

Czy robisz rzeczy właściwe? Nie chodzi o to być był cały czas zajęty, ale pracował nad tym co najważniejsze w Twoim życiu.

priorytety, efektywność, zarządzanie czasem, produktywność, jak planować czas, organizacja pracy, komfort, życie, rozwój osobisty, Kołcz Majk, Dorota Filipiuk, Gary Vaynerchuk, Tony Buzan, Tim Ferris, Brian Tracy

Zobacz, jeżeli cały czas robisz coś, ale nie przybliża Cię to do Twoich celów (więcej o tym będzie w LSG#3) to po co to robisz? Jasne, czasem trzeba zarobić na życie, ok. To może być jeden z Twoich celów. Zauważ jednak, że każdego dnia masz 3 „sloty” na priorytety. To one mają pomóc Ci dojść do 3 najważniejszych Twoich celów. Skoro zarabianie jest tylko jednym z nich, to co z pozostałymi 2?

3 cele! 3 Priorytety!

Tak jak wspomniałem wyżej – każdego dnia wyznaczaj sobie 3 najważniejsze priorytety. Dlaczego tylko 3? Bo to jest liczba zadań, która jest optymalnie osiągalna w ciągu dnia oraz która jest w stanie dać Ci maksymalnie dużo zysku z jej wykonania.

Takie cele zapisz sobie najlepiej na check-liście wieczorem i wykreślaj je w ciągu dnia gdy zostaną zrobione. Skąd masz wiedzieć, które cele to Twoje priorytety? Czytaj dalej!

priorytety, efektywność, zarządzanie czasem, produktywność, jak planować czas, organizacja pracy, komfort, życie, rozwój osobisty, Kołcz Majk, Dorota Filipiuk, Gary Vaynerchuk, Tony Buzan, Tim Ferris, Brian Tracy

Co robię?

Na początek zastanów się (wypisz w notatniku) jakie czynności wykonujesz każdego dnia. Dla ułatwienia możesz je pogrupować. Na przykład: Biuro, Rozwój osobisty, Nauka, Czas dla rodziny, Czas wolny, Obowiązki domowe itd.

Czym się zajmuję?

Teraz wypisz co robisz w każdej grupie. Im dokładniej tym lepiej, przyda się to później. Na przykład: Biuro: 1. Dojazd, 2. Sprawdzenie wiadomości, 3. Odpisanie na maile, 4. Napisanie raportu, 5. Wykonanie telefonów do klientów itd.

Po co to robię?

Teraz każdej czynności przypisz odpowiednią rangę. Możesz skorzystać z takiego podziału:

  • 1 – najważniejsze
  • 2 – mniej ważne lub mniej pilne
  • 3 – niepilne ale ważne
  • 4 – niepilne i nieważne
  • D – delegować
  • R – zrezygnować (tak naprawdę to powinien być synonim do 4)

Jak długo to robię?

W kolejnym dniu zapisz sobie ile czasu zajęła Ci każda czynność. Jest to ważne, ponieważ dzięki temu przekonasz się co zajmuje Ci najwięcej, a co najmniej. W ten sposób będziesz wiedział, że trzeba zmienić kolejność wykonywanych czynności tak, by najpierw wykonywać czynności, które zajmują najmniej czasu. Wtedy szybko uporasz się z częścią pracy i zajmiesz się jej bardziej pracochłonnym obliczem.

Mam nadzieję, że dzięki temu wpisowi uporasz się z „brakiem czasu” i zyskasz więcej wolnego na rozwój.

Pamiętaj:
priorytety, efektywność, zarządzanie czasem, produktywność, jak planować czas, organizacja pracy, komfort, życie, rozwój osobisty, Kołcz Majk, Dorota Filipiuk, Gary Vaynerchuk, Tony Buzan, Tim Ferris, Brian Tracy

Cheers!

Jeśli zastanawiasz się skąd wziął się mój pomysł na prowadzenie tego bloga to zajrzyj tutaj.
Jeśli chcesz wiedzieć czym zajmuję się na co dzień to zapraszam Cię tu.
A jeśli kiedyś zastanawiałeś się nad tym jak wygląda profesjonalny pokaz iluzjonisty to zajrzyj tutaj: www.destroshow.pl

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
Tags:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *