Efektywność osobistaZarządzanie czasem

Po Co Tracić Czas? Efektywne Wykonywanie Zadań

Zarządzanie czasem, Einstein, Przez Życie Na Skróty, Jak robić żeby się nie narobić, Zarządzanie czasem, Czas to pieniądz, Jak oszczędzać czas,
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Leniwe Sztuczki Geniuszy #3

Cześć!

Dość niedawno (niestety) zdałem sobie sprawę, że zadania, które wykonuję, zajmują mi zdecydowanie za dużo czasu, pomimo wszelkiej wiedzy, którą zdobywam.

Zdałem sobie sprawę, że to nie to jak szybko wykonuję rzeczy, a ile i jakie robię ma znaczenie i powinno być podstawą do wyrabiania w sobie rzeczywistej postawy efektywności.

Zarządzanie czasem, Einstein, Przez Życie Na Skróty, Jak robić żeby się nie narobić, Zarządzanie czasem, Czas to pieniądz, Jak oszczędzać czas,

Skorzystałem w tym celu z aplikacji, o której Ci opowiem (choć nie jestem „affiliatem”, a szkoda), oraz z metody na pozbywanie się złych nawyków i zastępowania ich nowymi.

Jak się nie zgubić po drodze w natłoku codziennego życia? Widzisz, możemy mieć wzniosłe cele i pragnienia, jednak zawsze znajdzie się praca na teraz, wymagania innych ludzi, które musimy spełnić i tak dalej. W połapaniu się w tym wszystkim szczególnie przydadzą się nam 3 narzędzia.

Podstawowym jest siatka Eisenhowera.

Polega ona na tym, że dzielisz zadania (za pomocą siatki lub nie) na pilne i ważne (1), Niepilne i ważne (2.), Pilne i nieważne (3) i nieważne i niepilne (4). Przede wszystkim zasada jest taka, że do pierwszej kategorii trafiają zawsze najistotniejsze zadania, które musisz wykonać danego dnia. Odebranie dzieci ze szkoły, posprzątanie pokoju na rozkaz mamy, wykonanie pracy domowej. Zasadniczo zadania narzucone Ci przez świat zewnętrzny.

Do drugiej kategorii trafiają zadania wynikające z Twojej własnej motywacji. Tu właśnie będą te związane z realizacją Twojego celu, spotkania ze znajomymi i wysłanie CV do pracodawcy.

Kategoria 3 to takie zadania, które mogą być narzucone Ci przez kogoś, albo sam potrzebujesz ich wykonania, jednak nie jest do tego wymagana konkretnie Twoja praca – one powinny być delegowane do kogoś innego.

Ostatnia kategoria jest zasadniczo po to, żebyś zdał sobie sprawę, że są rzeczy, których nie musisz robić – taki kosz. Tu może trafić oglądanie telewizji – w końcu inny sposób na rozrywkę, czytanie książki, wpisałeś w kategorii 2, prawda? Te zadania należy eliminować.

Zarządzanie czasem, Einstein, Przez Życie Na Skróty, Jak robić żeby się nie narobić, Zarządzanie czasem, Czas to pieniądz, Jak oszczędzać czas,

Drugim genialnym narzędziem jest „Gwiazda priorytetów”.

Zasadniczo, chodzi o to, żeby podstawowe części składowe zadania, które chcemy zrealizować, rozpisać i ustalić kolejność, w jakiej powinniśmy je wykonać. Ustalamy w ten sposób, która czynność wpływa/jest niezbędna do wykonania innej i określamy na ile z tych czynności wpływa.

Tłumacząc bardziej obrazowo, nasze zadanie rozpisujemy na planie gwiazdy pięcioramiennej. W ten sposób będziemy mogli połączyć każde zadanie z każdym. I to właśnie będziemy robić.

Zobacz, jeśli do prowadzenia bloga potrzebuję: Zaprojektować stronę, Wykupić hosting, Napisać posty, Utworzyć listę mailingową i Uczestniczyć w kursach, na których zdobywam wiedzę, którą przekazuję, to moja gwiazda będzie wyglądać tak, że:
– Do publikowania napisanych postów, muszę mieć stronę i wykupiony hosting i mieć ukończone kursy więc te dwie rzeczy wpływają na pisanie contentu.
– Żeby postawić stronę, pisać posty i utworzyć listę mailingową muszę wykupić hosting.
– Aby utworzyć listę mailingową potrzebuję strony, hostingu i napisanych postów
– Żeby uczestniczyć w kursach, nie potrzebuję nic oprócz pieniędzy
– Do wykupienia hostingu też nie potrzebuję niczego oprócz pieniędzy
Stąd jasno wynika, że kolejność priorytetów powinna być taka: Wykupić hosting -> Postawić stronę -> Ukończyć kursy -> Napisać posty -> stworzyć listę mailingową

Zarządzanie czasem, Einstein, Przez Życie Na Skróty, Jak robić żeby się nie narobić, Zarządzanie czasem, Czas to pieniądz, Jak oszczędzać czas,

Proste prawda?

Trzecim narzędziem, o którym chciałbym Ci opowiedzieć jest nadawanie kategorii swoim zadaniom.

Zacznij od wypisania kategorii czynności jakimi zajmujesz się w życiu – każdą jako nagłówek na oddzielnej kartce.
Na przykład:
– Uczelnia
– Inwestowanie w mój rozwój
– Pokazy iluzji
– Praca trenera
– Prowadzenie bloga
– Czas wolny
– Obowiązki domowe

Poranguj te kategorie. Zacznij od tych, które dają Ci najwięcej korzyści. Najwięcej korzyści daje mi inwestowanie w mój rozwój, a także uczelnia, natomiast najwięcej radości czerpię z pokazów iluzji i pracy trenera. To będą moje najwyższe rangi.

Na koniec, nadaj rangi czynnościom, które wykonujesz w ramach danej kategorii.

Zobacz, że możesz tu wykorzystać „gwiazdę priorytetów” i siatkę Eisenhowera!

Najistotniejsze będą podstawy każdej czynności i wszystkie aktywności, które musisz wykonać osobiście. Pozostałe – albo może wykonać ktoś za Ciebie, albo powinieneś z nich zrezygnować!

Jak wykonywać czynności? Cóż, to co zajmie Ci nie więcej niż 5 minut – zrób od razu!

David Allen – tylko po angielsku i innymi słowami 😉
Zarządzanie czasem, Einstein, Przez Życie Na Skróty, Jak robić żeby się nie narobić, Zarządzanie czasem, Czas to pieniądz, Jak oszczędzać czas,

Na pewno możesz w ten sposób uporać się z dużą częścią swoich zadań!

Zarządzanie czasem, Einstein, Przez Życie Na Skróty, Jak robić żeby się nie narobić, Zarządzanie czasem, Czas to pieniądz, Jak oszczędzać czas,

Kolejne czynności wykonuj zgodnie z zasadą Parkinsona, która mówi o tym, że czas, który wyznaczysz na wykonanie zadania, będzie w pełni wypełniony jego wykonywaniem. W związku z tym, powinieneś wyznaczać sobie realistyczne, a jednak krótkie ramy czasowe, co spowoduje, że będziesz pracować wydajniej.

Tę zasadę możesz też wykorzystać układając zadania tak, żeby znajdowały się między takimi, których terminu realizacji nie możesz przesunąć. Na przykład między szkołą, a zajęciami dodatkowymi!

Pamiętaj przy tym, by wykonywać możliwie jak najwięcej takich samych zadań razem!

„Batching like tasks” jest popularną metodą wykorzystywaną na całym świecie, ale chyba po raz pierwszy usłyszałem o niej od Tima Ferrisa

Zobacz, dużo mniej czasu stracisz, jeśli zaplanujesz sobie pójście do banku, spotkanie ze znajomymi, zrobienie zakupów i wysłanie paczki na ten sam dzień. Wszystkie te zadania wymagają od Ciebie wyjścia na miasto, więc możesz zrobić to od razu, zamiast szykować się, dojeżdżać i pamiętać o tym każdego osobnego dnia.

Czy pomimo stosowania tych technik, wciąż możesz się gubić i nie mieć na nic czasu? Pewnie!

Dzieje się tak za sprawą przyzwyczajeń które już masz. Jeśli za dużo czasu spędzasz na instagramie, z pewnością będziesz tam tracił czas nawet wykonując super efektywnie wszystkie inne czynności. Jeśli grasz za długo na komputerze, możesz być niezadowolony ze swoich kontaktów ze znajomymi czy pielęgnowania swoich pasji.

Jak temu zaradzić? Przede wszystkim zlokalizuj czynności, na których tracisz najwięcej czasu. Możesz to zrobić przez zainstalowanie aplikacji Smarter Time albo zwyczajne zapisywanie na chociażby karteczce stick it – co robiłeś i jak długo. To ma być tylko ogólny zapis – na przykład „nauka, 20 min; instagram 30 min; gotowanie 10 min” itd..

Gdy to będzie gotowe, możesz utrudnić sobie odpalenie złych nawyków. Na przykład, możesz schować aplikacje mediów społecznościowych do wielu folderów, najlepiej takich, które nie znajdują się obok aplikacji, których często używasz. Tak samo, jeśli Twoim druzgocącym nawykiem jest podjadanie – po prostu schowaj łakocie w dalekiej i wysokiej szafce.

Nie spowoduje to, że magicznie przestaniesz to robić, ale przez utrudnienie wykonywania nawyku, którego chcesz się pozbyć oraz maksymalne ułatwienie sobie takiego, które chcesz nabyć – zmieniasz siebie.

Mam nadzieję, że wiedza z tego wpisu Ci pomoże.

Jak zwykle proszę o komentarz z dowolną myślą na temat tego co napisałem – chciałbym wiedzieć czy ktoś to w ogóle czyta – oraz o zajrzenie na strony, które wymieniam na dole.

W razie pytań, proszę, napisz komentarz, albo napisz na mój adres mailowy: info@przezzycienaskroty.pl.

Jeśli zastanawiasz się skąd wziął się mój pomysł na prowadzenie tego bloga to zajrzyj tutaj.
Jeśli chcesz wiedzieć czym zajmuję się na co dzień to zapraszam Cię tu.
A jeśli kiedyś zastanawiałeś się nad tym jak wygląda profesjonalny pokaz iluzjonisty to zajrzyj tutaj: www.destroshow.pl
Jeśli chciałbyś umówić się na prywatne konsultacje online ze mną, zajrzyj tutaj.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
Tags: